ثبت شرکت در کرج ضرورتی برای کسب و کارهای در حال رشد است.

ثبت شرکت در کرج ضرورتی  برای کسب و کارهای در حال رشد است. ضرورت ثبت شرکت گاهی خوب درک نمی شود. عادات کهنه جامعه کم کم  رو به تغییر است. بسیاری از سازمان ها و ادارات امروزه درخواست ارباب رجوعان را به صورت الکترونیک دریافت و به آن ترتیب اثر می دهند. اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران و سایر شهرستان ها از این جمله هستند.

هزینه ثبت شرکت پرسش اساسی است که متقاضیان معمولاً در اولین برخورد از ما می پرسند. تبعاً ارزان ترین دستمزدها همواره مطلوب ایشان می باشد. در حرفه ی ما زمان حرف اول را می زند. از این رو متعجب نخواهیم شد که شما به دنبال کوتاهترین زمان ثبت شرکت خود باشید. افزون بر اینها خدمات ما شامل پیشنهاد نام شرکت متناسب با ثبت برند آتی شما می شود.  شرکت تاسیس شده توسط شما می شود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در کرج

 

 

۱-ایجاد شخصیت حقوقی  و رشد کسب و کار

ثبت شرکت معمولاً وقتی انجام می شود که می خواهیم کسب و کار خود از حالت سنتی در بیاوریم. شرکت شدن فوایدی منجمله استفاده از نیروی شراکت شرکاء به همراه دارد. همسو نبودن شرکاء گاهی نتیجه معکوس می دهد.

امروزه افراد شرکت خود را بصورت سهامی خاص و یا مسئولیت محدود ثبت می کنند.  این دو نوع تفاوت هایی به لحاظ حقوقی و در نحوه اداره شرکت با یکدیگر دارند.

با اینحال در حالت کلی شرکت انواع متنوعی دارد که ذیل به آنها اشاره شده است.  توصیه من این است که قبل از ثبت شرکت حتماً انواع شرکت های تجاری را یکبار به دقت در قانون تجارت مطالعه کنید.

۲-ضرورت استفاده از وکیل

وکیل پایه یک دادگستری تنها افراد  صلاحیت دار در امور ثبت شرکت می باشد. موسسه حقوقی نیز بواسطه اساسنامه خود و همکاری با وکلای دادگستری در این زمینه موثق می باشند.

وکیل پایه یک دادگستری از تعیین سهامداران شرکت تا نحوه و مقدار سهام هر شخص به شما مشاوره می دهد. شما باید در زمینه صاحبان امضاء و سمت های مدیران شرکت منجمله مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره اطلاعات مکفی داشته باشید.

البته در ابتدای کار احتمال دارد که اینها موضوعاتی مهمی به نظر نرسد. در مسیر رشد شرکت اهمیت این موارد معلوم می شود . معضلات حقوقی شرکت به دلیل سهل انگاری در این موارد بعضاً پیچیده و غیر قابل حل می باشند.

۳-مالیات اشخاص حقوقی چگونه است ؟

ثبت شرکت باعث شفافیت امور بین شرکاء، بقای نام و هویت کسب و کار به صورت دائمی می گردد. با اینحال بسیاری از ترس مالیات از ثبت شرکت خود سر باز زده و ترجیح می دهند که به جای شخص حقوقی به صورت شخص حقیقی به فعالیت خود ادامه دهند.

ترس از مبلغ بالای مالیات شرکت ها از جمله دلایل بسیاری از این افراد برای عدم ثبت شرکت می باشد.  به صورت یک امر بدیهی شرکت ها پس از ثبت ملزم به پرداخت مالیات قانونی خود می باشند.

تصور بر این است که شرکت ها ملزم به پرداخت مالیات بیشتر هستند. به عقیده ی من این سخن به کلی فاقد اعتبار است.

 

انواع شرکت های تجاری بر حسب قانون تجارت کدامند؟

۱-ثبت شرکت های سهامی‌

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده ‌و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است‌.

شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می‌شود:

نوع اول‌: شرکتهایی که مؤسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را ازطریق فروش سهام به مردم تأمین می‌کنند. این‌گونه شرکتها شرکت‌ سهامی عام نامیده می‌شوند.

نوع دوم‌: شرکتهایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده است‌. این‌گونه شرکتها شرکت سهامی‌خاص نامیده می‌شوند.

۲-ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این‌ که‌ سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان‌ سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است‌.

۳-ثبت شرکت تضامنی‌

شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص‌ برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسؤولیت تضامنی تشکیل‌می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تأدیه تمام قروض کافی نباشد؛ هریک از شرکاء مسؤول پرداخت تمام قروض شرکت است‌.

هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل ‌اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.

۴-ثبت شرکت مختلط غیرسهامی‌

شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امورتجارتی در تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن ‌و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام‌تشکیل می‌شود.

شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ‌ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسؤولیت ‌محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌ای است که ‌در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت‌ ( شرکت مختلط ‌) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

۵-ثبت شرکت مختلط سهامی‌

شرکت مختلط سهامی شرکتی است که در تحت اسم ‌مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ‌ضامن تشکیل می‌شود.

شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایة آنها به‌صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان ‌سرمایه‌ای است که در شرکت دارند.

شریک ضامن کسی است که سرمایه او به‌صورت سهام درنیامده ومسئول کلیة قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت‌پیدا شود.

در صورت تعدد شریک ضامن مسئولیت آنها در مقابل‌طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر تابع مقررات شرکت تضامنی‌خواهد بود.

۶-ثبت شرکت نسبی‌

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت ‌اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک ازشرکاء به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته‌.

مراحل ثبت شرکت در کرج  :

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود و یا مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را می توانید از اینجا مطالعه کنید.

برای ثبت شرکت متضمن باید ثبت نام اینترنتی انجام دهید.  پس از تایید ثبت نام می بایست کلیه مدارک را  به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید. هراشتباه ولو کوچک مدارک ثبت شرکت به اشخاص عودت می دهد.

رفع نقص مجدد مستلزم صرف هزینه و زمان مجدد بررسی می باشد.  صرفه در این است که ثبت شرکت خود را به افراد متخصص در این امر واگذار کنید.

۱-تعیین یک نام مناسب  :

در واقع مهمترین بخش شرکت می باشد. در صورت آشنا نبودن به دستورالعمل های تعیین نام بیشترین زمان را از متقاضیان ثبت شرکت تلف می کند. نام تعیین شده باید ساده باشد و از حداقل سه بخش تشکیل شده باشد.

در عین حال باید توجه داشت که نام شرکت هویت حرفه آینده شما را تعیین می کند. شهرت شما در گرو همین نام ساده می باشد و تداعی کننده عنوان حرفه شما می باشد.

۲-مدارک مورد نیاز :

در هنگام ثبت شرکت مسئولیت محدود و یا سهامی خاص نیازمند به ارائه مدارکی منجمله تقاضانامه، اظهارنامه و شرکت نامه می باشید.

قبلاً پر کردن این مدارک می بایست در فرم های کاغذی همراه با دقت فراوان به جهت جلوگیری از رد شدن توسط کارشناسان ثبت شرکت ها تهیه و تنظیم می گردید.

اساسنامه مهمترین رکن شرکت سهامی و سندی است که شرط فقط به آن بستگی دارد . کلیه شرکت های سهامی اعم از شرکت سهامی عام یا شرکت سهامی خاص باید دارای اساسنامه باشند.

روابط شرکاء با یکدیگر و حدود اختیارات مجامع عمومی و هیئت مدیره را تعیین و تکلیف سود و زیان شرکت و مدت انحلال آن را اساسنامه معین می نماید.

اساسنامه شرکت چیست و چگونه تنظیم می گردد ؟

اساسنامه تابع نظر مؤسسین و اکثریت دارندگان سهام است و قانون از لحاظ اهمیت، مواردی را در آن ذکر کرده که در هر حال لازم الرعایه است. به موجب ماده ۸ قانون اصلاحی، اساسنامه باید دارای موارد ذیل باشد :

  • نام شرکت
  • موضوع شرکت به طور صریح و منجز
  • مدت شرکت
  • مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تأسیس شعبه مورد نظر باشد .
  • مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک .
  • تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آنها. در صورتی که ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام.
  • تعیین مبلغ پرداخته شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
  • نحوه انتقال سهام با نام
  • طریقه تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس
  • در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، ذکر شرایط و ترتیب آن.
  • شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت.
  • مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی .
  • مقررات راجع به حد نصاب لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی.
  • تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت مأموریت آنها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفاء می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند.
  • طریقه شور و اخذ رأی و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی.
  • تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران.
  • تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
  • قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت مأموریت بازرس.
  • تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه.
  • نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن.
  • نحوه تغییر اساسنامه.

بر حسب موضوع فعالیت ثبت شرکت با چه عناوینی امکان پذیر است ؟

الف-شرکت های بین المللی :

بسیاری از شرکت های ثبت شده در داخل ایران امروزه مایل به فعالیت در سطوح بین المللی می باشند. صادرات و واردات شرکت ها و فعالیت بازرگانان داخل و خارج کشور نمونه ای از جنبه ی بین المللی شرکت هاست.

ثبت شرکت در سایر کشورها می تواند، جذابیت های دیگری همچون اخذ اقامت را هم به همراه داشته باشد.

یکی از کشور های مورد توجه در این زمینه کشور نیمه اروپایی گرجستان می باشد. قوانین بسیار ساده و حامی سرمایه گذاران خارجی ثبت شرکت در گرجستان را جذاب نموده است.

ثبت شرکت در کانادا نیز همواره یکی از مورد توجه ترین ها برای مخاطبین ما بوده است. کانادا یکی از مقاصد مهاجر پذیر در دنیا و برای ایرانیان می باشد.

ب-شرکت های بازرگانی :

در بخش موضوع شرکت های بازرگانی انجام خرید، فروش، توزیع، واردات، صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی قید می شود.

شرکت های بازرگانی پس از ثبت می توانند، نسبت به اخذ کارت بازرگانی برای خود اقدام کنند.

ج-شرکت های تولیدی :

موضوع شرکت تولیدی متضمن تولید است. در واقع هدف این دست شرکت ها ساخت و احداث و راه اندازی کارخانه تولیدی است.

اخذ جوازتاسیس و پروانه تولید مراحل بعدی یک شرکت تولیدی می باشد.  عنوان تولیدی که قرار است برای آن مجوز گرفته شود؛ بایستی دقیقاً با موضوع شرکت در اساسنامه مطابقت کند.

دفاتر و نمایندگی های استانی ما :

دفتر موسسه در اصفهان :

در موقع ثبت شرکت در اصفهان دقت فرمایید که در محل شرکت بایستی آدرسی در اصفهان قید شود. ثبت شرکت در اصفهان با آدرس و یا نشانی در سایر شهر ها و استان ها حتی یکی از شهرستان های اصفهان مجاز نیست.

دفتر موسسه در تهران و کرج :

تهران با توجه به مرکزیت این شهر در ایران اهمیت به سزایی دارد. کمتر شرکت بزرگی در ایران وجود دارد که دفتر مرکزی خود را به تهران منتقل نکرده باشد. در واقع قطب تجاری و بازرگانی کشور به نوعی تهران می باشد.

اگر خواهان ثبت شرکت در تهران هستید با دفتر موسسه ما در تهران مرتبط شوید.  جهت مشاوره با سرکار خانم عربی نژاد ۰۹۱۹۳۹۴۴۷۴۹ تماس حاصل بفرمائید.

کرج نیز به دلیل نزدیکی کرج به ابر شهر تهران حائز اهمیت است. ثبت شرکت در کرج به دو شکل ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا ثبت شرکت سهامی خاص در اسرع وقت و توسط وکیل ثبت شرکت در کرج برای شما انجام می شود.

نماینده موسسه در قزوین :

قزوین به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای ایران در غرب و مرکز استان قزوین حائز اهمیت می باشد.

اگر خواهان ثبت شرکت در قزوین هستید با دفتر موسسه ما در تهران مرتبط شوید.  جهت مشاوره با سرکار خانم عربی نژاد ۰۹۱۹۳۹۴۴۷۴۹ تماس حاصل بفرمائید.

نماینده موسسه در زنجان:

زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و وجود راه ارتباطی فلات مرکزی ایران به منطقه آذربایجان، مرکز مبادلاتی تولیدات کشاورزی صنایع مختلف و مناطق گردشگری مختلف که رویهم رفته تجارت را شکل می دهد، اهمیت خاصی دارد.

نشانی و سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری کرج  :

اداره ثبت شرکت های اصفهان

اصفهان – خ کاوه-ابتدای خ جابر انصاری

اداره ثبت شركت های تهران

تهران- بولوار میرداماد – ضلع شمال شرقی پل میرداماد

سامانه ثبت شرکت به عنوان زیر مجموعه ای از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از چند سال پیش جهت ثبت شرکت راه اندازی شده است؛ آدرس این سامانه به شرح می باشد.

با مراجعه به وب سایت فوق می توانید ثبت تاسیس و یا تغییرات خود را انجام دهید. باید دانست که تکمیل فرم های سایت مذکور مستلزم اطلاعات حقوقی و نکات ظریفی می باشد. هر گونه اشتباه در فرایند ثبت نام موجب رد درخواست شما می شود.

برای تاسیس شرکت باید به قوانین واقف باشید. مطالعه مفاد کتاب قانون تجارت به شما پیشنهاد می گردد. ترجیحاً ثبت نام و تاسیس شرکت خود را به کسی واگذار کنید که مشرف به موارد فوق می باشد تا بعداً دچار مشکل نشوید.

انحلال شرکت

شرکت سهامی اعم از خاص یا عام در موارد ذیل منحل می شوند:

  1. وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن باشد.
  2.  شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد مگر این که مدت قبل از انقضاء تمدید شده باشد.
  3. ورشکستگی.
  4. در هر موقع که مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به هر علتی رأی به انحلال بدهند.
  5. صدور حکم قطعی دادگاه.

وب سایت های مرتبط   :

سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

پنجره واحد سازمان امور مالیاتی و اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

مرکز مالکیت معنوی

معادل انگلیسی واژه های مرتبط

۱-      شرکت سهامی : joint stock co.

۲-      شرکت با مسئولیت محدود:  limited liability co

۳-      شرکت تضامنی: general partnership

۴-     شرکت مختلط غیر سهامی: limited partner ship

۵-      شرکت مختلط سهامی: joint stock partner ship

۶-     شرکت نسبی: proportional liability partnership

۷-      شرکت تعاونی تولید و مصرف: consumer and producer cooperatives

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *