جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و تولید چیست ؟

اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری معمولاً شروع یک سرمایه گذاری در زمینه تولید و صنعت می باشد، چناچه قصد راه اندازی و تاسیس کارخانه ای را دارید در ابتدا نیاز به جواز تاسیس دارید.

مرجع صدور جواز تاسیس، سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان می باشد؛ برای مثال در اصفهان مرجع صدور و اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری یا تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان می باشد.

مدارک و شرایط اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و تولید:

الف-برگه درخواست زمین از شرکت شهرک های صنعتی

در شروع هر اخذ هر جواز تاسیس لازم است که درخواست زمین صنعتی خود را در یکی از مناطق صنعتی مصوب شرکت شهرک ها به اداره مذکور تسلیم کرده و موافقت آنها را با تاسیس واحد تولیدی خود جلب نمایید؛ در این هنگام بسته به نوع تولید شما ممکن است شرکت شهرک های صنعتی استعلامی از سازمان محیط زیست و یا معاونت غذا و دارو انجام دهد.

ب- ثبت نام بهین یاب

چناچه قصد اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارید باید بدانید که اولین مرحله از اخذ و صدور جواز تاسیس مراجعه به وب سایت بهین یاب و تکمیل فرم های این سایت و به اصطلاح ثبت نام در سایت مذکور است.

ج- پرسشنامه و طرح توجیهی جهت اخذ جواز تاسیس:

پس از ثبت نام در سایت بهین یاب شما می بایست، طرح تولید خود را که در قالب پرسشنامه های وزارت صنعت و معدن تهیه شده پر کرده و موقع حضور در سازمان به همراه داشته باشد.

د-ثبت نام در وب سایت بهین یاب (behinyab )

مرحله بعدی در اخذ جواز تاسیس ورود به در گاه اطلاعات و خدمات  صنعت، معدن و تجارت و یا همان وب سایت بهین یاب می باشد. ثبت نام در وب سایت بهین یاب مستلزم پر کردن فرم های متعدد بوده که اطلاعات فنی مورد نیاز این بخش ها بعداً در جواز تاسیس صادره می نشیند. چگونه در سایت بهین یاب ثبت نام کنم ؟

فواید و مزایای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و تولید :

داستان بسیاری از تولیدی های چند میلیاردی امروز و کارآفرینان موفق از یک جواز تاسیس ساده و پس از آن پروانه بهره برداری شروع شده است، بسیاری از کارخانه داران امروز در آغاز چیزی به جز یک طرح ساده و بعضاً بکر و نو در اختیار نداشته اند که آن را در اسرع وقت مجوز گرفته و تولید انبوه آن را شروع کرده اند.

همچنین جواز تاسیس خود یک مجوز شغلی می باشد که در بسیاری از موارد می تواند به عنوان مدرکی مفید و سندی جهت اثبات قانونی بودن هویت شغلی فرد جهت ارائه به بانکها، شرکتها و سازمان طرف قرارداد و همچنین موقع ثبت برند به کار رود.

پس طرح های تولیدی خود و خصوصا طرح های ابتکاری-اختراعی را ساده و بی ارزش نگیرید و پس از ثبت آنها در اولین فرصت به فکر قانونی کردن آن باشید اگر قصد دارید سرمایه گذاری خود را در زمینه صنعت انجام دهید، مرجع صدور جواز اداره صنایع و معادن استان مثلا استان اصفهان است و لذا اول باید جواز بگیرید، به جواز کار تولیدی-صنعتی جواز تاسیس گفته می شود.

الف-جواز تاسیس و اخذ زمین و اخذ تسهیلات و وام صنعت و تولید

مهمترین مزیت جواز تاسیس این است که با در دست داشتن آن  زمینی را در شهرک های صنعتی با شرایط مناسب بصورت ۳۰% نقدی و ۷۰ درصد وام بدون بهره از سوی دولت در اختیار بگیرید.

حتی در بسیاری از موارد می توانید زمین خود را از افرادی که طرح خود را به دلائل مختلف به تمام نمی رسانند، با قیمت مناسب تهیه پس با کارشناسان شرکت تماس بگیرید .

همکاران ما دربخش مشاوره، مشاور و مجری شما در اخذ جواز تاسیس و پروانه صنعتی از وزارت و سازمان صنایع و معادن و اخذ زمین در شرکت شهرک های صنعتی می باشند.

ب-قانونی کردن تولید خود و اخذ پروانه تولید و بهداشت

جواز تاسیس و پروانه بهره برداری یعنی قانونی سازی آنچه که تولید می کنید؛ شاید ندانید ولی تولید در هر فضایی خارج شهرک های صنعتی و بدون اخذ جواز تاسیس و یا مجوز های صنفی غیر قانونی بوده و نمی تواند پروانه های تولید، بهداشت و … و در نتیجه شرایط توزیع و پخش قانونی را پیدا کند.

انجام کلیه امور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و اخذ زمین از شرکت شهرک های صنعتی توسط موسسه حقوقی سایه انجام می شود.

علاوه بر امور فنی اخذ جواز تاسیس و پروانه تولید و مشاوره دریافت تامین مالی و تسهیلات که به شرح بالا توسط شرکت جهان پیوند انجام می شود؛  انجام کلیه امور اخذ و صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری خود را اعم  از استعلام و اخذ زمین از شرکت شهرک ها، پیگری امور اداری در سازمان صنایع و شرکت شهرک های صنعتی، پیگری امور اداری اخذ جواز تاسیس و پروانه از طریق سپردن وکالت کاری به مشاورین امین ما در موسسه حقوقی فرادادگستر فربد سپاهان که به موزات شرکت جهان پیوند و در راستای تکمیل فرایند های سرمایه گذاری عمل می کند انجام می شود.

تکمیل فرم های جواز تاسیس، ثبت نام سایت بهین یاب وزارت صنعت  معدن و تجارت (فرم های زیر ):

 تکمیل فرم های سایت بهین یاب و وزارت صنعت ، معدن و تجارت شامل:
• صدور جواز تاسیس ( انتقال، تمدید، ابطال، اصلاح جواز تاسیس، پرشسنامه جواز تاسیس )
• اعلام پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری (طرح های در حال احداث)
• فرم های دریافت تسهیلات بانکی احداث واحد تولیدی، تامین مالی و دریافت سرمایه ثابت و در گردش، بازسازی، تسهیلات معدنی (خرید ماشین آلات) و فرم های طرح توجیهی بانک ها
•صدور پروانه بهره برداری (اصلاح پروانه ، ‌ المثنی ، ابطال ، تغییر مالکیت وتغییر نام ، انتقال  و تمدید پروانه بهره بردای در حال راه اندازی)
• پیگری امور اداری در سازمان صنایع (اخذ جواز تاسیس و پروانه)و شرکت شهرک ها
• تکمیل فرم های اخذ زمین از شرکت شهرک ها
• ثبت نام در سایت بهین یاب
• مشاوره در جواز تاسیس، بهین یاب و اخذ زمین
• مشاوره در نحوه ثبت نام و پر کردن تکمیل فرم های بهین یاب و جواز تاسیس

همچنین جهت اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *