درباره کارت بازرگانی در اصفهان

کارت بازرگانی در اصفهان مجوز صادرات و واردات مثل همه شهرهای دیگر می باشد. به زبان دیگر مجوز بازرگانی در اصفهان در اصل کارت بازرگانی می باشد.

البته در اینجا مراد از بازرگانی بیشتر بازرگانی خارجی می باشد. کارت بازرگانی در اصفهان از آن دسته اموری است که در ثبت ایرانیان متقاضیان بسیاری دارد. در واقع روزی نیست که ما در ثبت ایرانیان برای یک یا چند مشتری درباره هزینه کارت بازرگانی در اصفهان و یا مدت زمان اخذ کارت بازرگانی در اصفهان گفتگو نکیم.

بر این اساس تصمیم گرفتیم که نوشته ای جامع دئرباره کارت بازرگانی در اصفهان تدوین نمائیم و به سوالات کارت بازرگانی در اصفهان یکبار برای همیشه پاسخ دهیم. بدیهی است که وجود این نوشته رافع مسئولیت مشاوره کارت بازرگانی در اصفهان ما نمی باشد و بر خود می دانیم که مثل سایر امور به ارائه مشاوره رایگان اخذ کارت بازرگانی در اصفهان برای متقاضیان محترم مبادرت ورزیم.

کارت بازرگانی در اصفهان و اتاق بازرگانی در اصفهان

اتاق بازرگانی در اصفهان از مدتها پیش متولی صدور کارت بازرگانی در اصفهان بود. امروز نیز وصع بر همین منوال می باشد غیر اینکه متقاضی کارت بازرگانی باید از چند خان دیگر منجمله درگاه ملی مجوز و سامانه جامع تجارت عبور کند.

متناسفانه این سامانه ها قدری نوپا بوده و هنوز باگ های بسیاری دارند. مشکلات بسیاری برای متقاضیان منجمله بدیهی ها مالیاتی، اشکالات کد پستی و … ایجاد می کنند که رفع آنها حوصله بسیاری می طلبد.

ورود به سامانه اتاق بازرگانی اصفهان تنها پس از پشت سر گذاشتن دو خان اول یعنی درگاه ملی مجوز و سامانه جامع تجارت ممکن می گردد. کارشناسان اتاق بازرگی اصفهان در خصوص مشکلات احتمالی درگاه ملی مجوز و سامانه جامع تجارت پاسخگو نیستند و شما احتمالاً نخواهید توانست از ایرادهای پرشماری که در حین مراحل اخذ کارت بازرگانی در اصفهان با این دو سامانه پیدا خواهید کرد سر سلامت به در آرید.

مدارک لازم جهت کارت بازرگانی در اصفهان

مدارک لازم جهت کارت بازرگانی در اصفهان برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی تفاوت زیادی با هم ندارد. به غیر از چند مورد که لازم به تذکراتی می باشد در سایر موارد

 

مدارک لازم جهت صدور کارت بازرگانی شخصی

  • یک قطعه عکس رنگی ۳در۴ ( زمینه سفید )
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی پشت و رو
  • تصویر مدرک تحصیلی و پایان خدمت
  • آدرس و کدپستی منزل و محل کار
  • اجاره نامه با سند تک برگ هولوگرام و کد رهگیری دار ( نوع کاربری اداری تجاری ) به ادرس محل کار
  • شماره موبایل بنام شخص باشد
  • نامه سوء پیشینه از پلیس +۱۰
  • دفاتر پلمپ در صورت وجود عکس از صفحه اول
  • شماره بیمه تامین اجتماعی و کد کارگاه و نام شعبه جهت تمدید کارت
  • شماره شبا حساب جاری یکساله
  • فرم پیش ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی

مدارک لازم جهت صدور کارت بازرگانی شرکتی :

  • یک قطعه عکس رنگی ۳در۴ ( زمینه سفید ) مدیرعامل و کارت ملی پشت و رو
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا هیئت مدیره
  • تصویر مدرک تحصیلی و پایاان خدمت مدیرعامل
  • آدرس و کدپستی منزل مدیرعامل
  • کلیه روزنامه های رسمی شرکت ( تاسیس و اخرین تغیرات )
  • اوراق شرکت شامل تقاضانامه و شرکت نامه یا اظهارنامه
  • برگه کد اقتصادی شرکت
  • دفاتر پلمپ در صورت وجود عکس از صفحه اول
  • اجاره نامه با سند تک برگ هولوگرام و کد رهگیری دار ( نوع کاربری اداری تجاری ) به ادرس محل کار
  • شماره بیمه تامین اجتماعی و کد کارگاه و نام شعبه
  • شماره شبا حساب جاری یکساله شرکت
  • تصویر دسته چک صیادی که مربوط به حساب جاری می باشد.
  • نامه سوء پیشینه از پلیس +۱۰
  • لیست سهامداران شرکت همراه در صد سهام هاشون
  • شماره موبایل بنام مدیرعامل

در خصوص مدارک لازم جهت کارت بازرگانی در اصفهان این چند مورد را به یاد داشته باشید؛ نقض این موارد باعث برگشت ثبت نام شما و اتلاف پول و وقت می باشد.  

۱-کدپستی همه موارد شما منجمله مرکز اصلی شرکت، اداره دارایی و سند ملکی باید یکسان باشد.

۲-سند ملک باید تک برگ بوده و دارای شناسه یکتا باشد.

۳-اجاره نامه باید رسمی تنظیم شده و دارای کد رهگیری معتبر باشد.

۴-بدهی مالیاتی شما در لحظه تقاضای کارت بازرگانی در اصفهان باید ۰ باشد.

هزینه اخذ کارت بازرگانی در اصفهان

حال سوال این است که هزینه اخذ کارت بازرگانی در اصفهان چقدر است. هزینه اخذ کارت بازرگانی در اصفهان مثل هزینه سایر امور مشابه مجموع هزینه های مجموعه ثبتی و هزینه های پرداختی می باشد.

ما در ثبت ایرانیان مکلف به مرامنامه ای هستیم که ما را ملزم به ارائه خدمات ثبتی با کمترین هزینه می نماید. بنابراین به جرات کمترین هزینه دستمزد اخذ کارت بازرگانی در اصفهان و حتی در سطح ایران مربوط به ثبت ایرانیان می باشد.

با توجه به مرامنامه ای که از آن سخت به میان آمد و به منظور شفافت هزینه ها ما هیچگاه هزینه خود را با هزینه های پرداخت کردنی به دستگاه های متبوع منجمله اتاق بازرگانی اصفهان نمی کنیم.

ثبت نام اینترنتی کارت بازرگانی در اصفهان

ثبت نام اینترنتی کارت بازرگانی در اصفهان بخشی از فرایند صدور کارت بازرگانی در اصفهان و در واقع بخشی از مراحل اخذ کارت بازرگانی در اصفهان می باشد.

ثبت نام اینترنتی کارت بازرگانی در اصفهان در سه گام ثبت نام در درگاه ملی مجوز، ثبت نام در سامانه جامع تجارت و نهایتا ثبت نام در سامانه اتاق بازرگانی اصفهان می باشد.

ثبت نام در درگاه ملی مجوز مستلزم تایید کدپستی شما می باشد. تایید کدپستی توسط مامورین پست و با حضور در محل انجام می شود. خاطر جمع باشید که مکان مربوط به کدپستی ثبت نامی واقعاً وجود داشته باشد و برای مامور قابل احراز باشد و حتی گاهی لازم است شخصی در محل باشد که با مامور پست هماهنگ گردد.

تایید ثبت نام در درگاه ملی مجوز همچنین مستلزم پاسخ مثبت استعلام اداره دارایی شما می باشد که در صورت منفی بودن استعلام باید با مراجعه حضوری به دایره مالیاتی خود و پرداخت بدهی احتمالی آن را مرتفع نمایید.

مراحل اخذ کارت بازرگانی در اصفهان

مراحل اخذ کارت بازرگانی در اصفهان از درگاه ملی مجوز آغاز می شود. برای شروع شما می بایست بر اساس نوع شخصیت حقیقی و یا حقوقی در درگاه ملی مجوز ثبت نام نمائید.

پس از این مرحله در هر بار ورد به درگاه ملی مجوز لازم است که با وارد کردن شماره موبایل شخص یا مدیر عامل و کدی که بر روی آن ارسال می گردد وارد سامانه شده و در بخش جستجوی کسب و کار یا مجوز، عبارت کارت بازرگانی را وارد کرده تا راهنمای دریافت کارت با بازرگانی ظاهر شود.

پس از این مرحله با ثبت درخواست مجوز کدپستی اعلام شده از سوی شما می بایست تایید گردد که اینکار توسط مامور پست و با پرداخت هزینه انجام می گردد.

همچنین سیستم به صورت خودکار استعلامی برای عدم بدهی مالیاتی برای شما می فرستد که ادامه مسیر مستلزم عدم بدهکاری مالیاتی شما می باشد.  با خاتمه کار در این مرحله شما به صورت خودکار با فشردن لینک وارد مرحله بعدی و یا همان سامانه جامع تجارت می شوید.

ثبت نام در سامانه سامانه جامع تجارت با ورود اطلاعات شخص حقیقی و یا مدیر عامل شرکت در مورد اشخاص حقوقی شروع می شود. پس از آن باید اطلاعات مثل پملپ دفتر تجاری، اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری، سند ملک یا اجاره نامه، گواهی عدم سوء پیشینه تکمیل می شود. با تایید این مرحله شما وارد سومین مرحله از   مراحل اخذ کارت بازرگانی در اصفهان  و یا ثبت نام در سامانه اتاق بازرگانی اصفهان می شوید.

ثبت نام در سامانه اتاق بازرگانی اصفهان مجددا شامل ورود یکسری از اطلاعات شخص حقیقی، شرکت و مدیر عامل می باشد.

تمدید کارت بازرگانی در اصفهان

تمدید کارت بازرگانی در اصفهان تفاوت زیادی با اخذ کارت بازرگانی در اصفهان ندارد و حتی می خواهم بگویم که بعضاً شرایط تمدید کارت بازرگانی در اصفهان به مرتب پیچیده تر از صدور کارت بازرگانی در اصفهان برای نخستین بار است.

دلیل این امر وجود استعلامات موجود بر سر راه صدور کارت بازرگانی در اصفهان خصوصاً در مرحله تمدید کارت بازرگانی در اصفهان می باشد که در صورت وجود هر گونه سابقه بدهی در پرونده شخص تا رفع مراتب فوق موضوع به تعویق می افتد!

 لیست دارندگان کارت بازرگانی اصفهان

برخی بنا به دلایل مختلف نیاز به لیست دارندگان کارت بازرگانی اصفهان دارند. هدف ایشان می تواند بازاریابی در اصفهان و یا مقاصد شخصی دیگر باشد.

به هر حال آنچه مسلم است لیست دارندگان کارت بازرگانی اصفهان همان بازرگانان در اصفهان هستند که بنا به دلایلی کلی و یا جزئی به امور بازرگانی خارجی مشغول می باشند.

اگر شما نیز به دنبال لیست دارندگان کارت بازرگانی اصفهان با همکاران ما در ثبت ایرانیان تماس بگیرید. طبق معمول در اسرع وقت پاسخگوی شما و آماده ارائه خدمات می باشیم.

 کارت عضویت اتاق بازرگانی اصفهان

کارت عضویت اتاق بازرگانی مدرک دیگری است که در کنار کارت بازرگانی از سوی اتاق های بازرگانی در شهر های گوناگون صادر می شود. کارت عضویت اتاق بازرگانی دارای برخی از مزایای کارت بازرگانی می باشد لیکن کارایی کارت بازرگانی را ندارد.

برای مثال فرض کنید؛ یکنفر متقاضی ثبت برند در اصفهان می باشد؛ می دانیم که طبق قانون اگر ریشه برندی که این شخص قصد ثبت آن را دارد؛ لاتین باشد؛ وی ملزم و ناگزیر به ارائه کارت بازرگانی می باشد.

حال اگر این شخص نخواهد برای ثبت برند در اصفهان به سراغ اخذ کارت بازرگانی و در افتادن با اداره دارایی و غیره شود؛ چه راهکاری را به وی پیشنهاد می دهید ؟! پاسخ کارت عضویت اتاق بازرگانی اصفهان می باشد.

نوشته های مربوط

اتاق بازرگانی اصفهان

منابع و مراجع

درگاه ملی مجوز

سامانه جامع تجارت

اتاق بازرگانی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *