طرح توجیهی در اصفهان مقدمۀ راه اندازی کسب و کار در اصفهان است. من حتی ثبت شرکت در اصفهان را بدون داشتن طرح توجیهی در اصفهان مجاز نمی دانم. و مگر می شود کاری را شروع کرد و درباره توجیه پذیر بودنش تحقیق کافی با مشاور کسب و کار نکرد . البته می شود ! هزاران کسب و کاری که محکوم به شکست هستند از همین فرمول پیروی کنند.

اول برو جلو انجام بده سعی و خطا بکن و بعدا در شکست خود زانوی ماتم بغل بکن. اگر هدف شما ثبت شرکت دانش بنیان در اصفهان است که آن طرح توجیهی شالوده کار است. پس شروع به نوشتن بکنید. نوشتن طرح توجیهی البته کار ساده ای هم نیست.

مشاوره رایگان تهیه طرح توجیهی در اصفهان

طرح توجیهی چیست ؟

طرح توجیهی گزارشی است از یک طرح صنعتی، کشاورزی و یا خدماتی که در آن ادله توجیه پذیر بودن بررسی می شود.   این بررسی از طریق بازار فروش و محاسبات مالی به طور مختصر و یا جامع ارائه می گردد. در نهایت امکان اجرایی شدن طرح بررسی می شود. بدون طرح توجیهی مثل این است که شما در شبی سیاه و بدون هیچ نقشه و راهنمایی می خواهید، مسیری را در جهت موفقیت طی کنید. سرمایه شما آزمایشگاه سعی و خطا نیست. بدون حساب و کتاب سرمایه گذاری که هیچ حتی یک خرید ساده هم ممکن نیست. خسارت ناشی از موفقیت آمیز نبودن ایده ی کارآفرینی از جیب شما هزینه می شود. موفقیت و شکست  در کسب و کار شانسی نیست. کارآفرینی امروزه علم وسیعی است که قواعد خاص خود را دارد. شما باید آینده کسب و کار خود را نه تنها بر اساس تصور که با دقت بر روی کاغذ دربیاورید.  

طرح کسب و کار چیست ؟

واژه طرح کسب و کار و طرح تجاری یا (Business Plan ) برخورد کنید. طرح کسب و کار  یک نوشته رسمی است که اهداف کسب‌ وکار را تعیین، دلایل امکان تحقق اهداف را ذکر و برنامه‌هایی که برای رسیدن به اهداف دنبال می‌شوند را ارائه می‌کند. همچنین طرح کسب و کار ممکن است شامل اطلاعاتی درباره  پیشینه سازمان و تیم مجری طرح باشد. طرح کسب ‌و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب ‌و کار پیشنهادی را مشخص می‌کند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند. امکان سنجی یا مطالعات امکان سنجی در واقع ارزیابی و تجزیه و تحلیل پتانسیل یک پروژه پیشنهادی است و بر اساس تحقیقات و مطالعاتی پایه ریزی شده‌ است که روند تصمیم‌گیری را پشتیبانی کند.  

تهیه طرح توجیهی در اصفهان با قابلیت ارائه به بانک و دریافت تسهیلات

تولید کنندگان بیشماری را می شناسم که تنها راه حل مشکلات تولید خود را دریافت تسهیلات تولید می دانند. فعلاً نمی خواهم بگویم که اینها درست و یا غلط فکر می کنند. واژه وام و طرح توجیهی با هم عجین شده اند.  بانک باید باید اطمینان پیدا کند که متقاضی می تواند وام اخذ شده از بانک را پس دهد . در واقع این طرح توجیهی یکی از مدارک موقع اخذ وام از بانک می باشد. بانک هایی که معمولاً تسهیلات تولید پرداخت می کنند عبارت از بانک صنعت و معدن، بانک سپه، کشاورزی،  بانک صادرات می باشند.

نرم افزار کامفار (comfar)

نرم افزار کامفار نرم افزار تخصصی تهیه کنندگان طرح توجیهی کامفار می باشد.  تیم تخصصی و آشنای ما به آخرین ورژن کامفار بسیار است. پروژه  های ما تماماً توسط کامفار مدل سازی و ارائه می گردد.

دانلود رایگان طرح توجیهی

سایت هایی امکان دانلود رایگان طرح توجیهی های مربوط را به فرمت  pdf و یا word بری شما فراهم می کنند.  آیا این طرح های توجیهی دانلود شده ارزشی هم دارد ؟ پاسخ این است که عمده اهمیت طرح توجیهی در به روز بودن عدد ها و رقم ها و محل اجرای طرح مورد نظر برای مثال استان مورد نظر می باشد و برای مثال یک پروژه چه بسا در استان اصفهان توجیه پذیری باشد لیکن  در استان تهران و یا شیراز و یا تبریز توجیه نباشد. در مقوله توجیه پذیری زمان هم به اندازه مکان اجراء حائز اهمیت می باشد. فرض کنیم محل اجرای یک پروژه واحد مشابه باشد. اجرای این پروژه در زمان های مختلف احتمالا نتایج گوناگون به بار خواهد آورد.

چه کسب و کارهایی بیشتر طرفدار داشته اند ؟

اگر پیشنهادات گوگل برای کلمه طرح توجیهی را وارسی کنید متوجه می شوید که طرح های زیر بیشتر در گوگل سرچ شده اند و طرف توجه افراد بوده اند . مرغ تخم گذار پرورش عقرب کاشت درخت پالونیا پروزش زالو پرورش عقرب پرورش گوزن احداث نیروگاه خورشیدی گردشگری

در همین زمینه نیاز به مطالعه نوشته های بیشتر دارم

طرح توجیهی در تهران  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *