ثبت اختراع در اصفهان از دیدگاه قانون

ثبت اختراع در اصفهان از فعال ترین بخش های ثبت عالی خانی ® می باشد. هر مخترعی میل است اختراع خود را هر چه زودتر به منظور صیانت از آن ثبت نماید.

با اینحال هر چه در ذهن آمد و یا ساخته شد را نمی توان اختراع به حساب آورد. اختراع تعریف مخصوص به خودش را در قانون دارد. مطالعه قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری راهنمای خوبی قبل از هرگونه اقدام است.

مشاوره رایگان ثبت اختراع در اصفهان

ثبت اختراع در اصفهان  و دفاتر حقوقی نابلد !

متاسفانه مراکز ثبت اختراع در اصفهان نشان دادند که متخصص این کار نیستند.  دلیل این موضوع ساده است. ثبت اختراع  ماهیتی فنی و مهندسی دارد. دفاتر حقوقی و یا همان موسسه  حقوقی  نهاد قانونی اموری همچون ثبت اختراع در ایران ما می باشد. ضعف  دانش فنی اینگونه دفاتر موجب رد شدن اکثر اظهارنامه های ثبت اختراع می گردد.

مزیت گروه آسا نسبت به این دفاتر وجود کادر فنی می باشد. کادر فنی و مهندسی گروه آسا در کنار  کادر حقوقی ( وکیل دادگستری ) مکمل خوبی برای ثبت اختراع در اصفهان است.

همکاران فنی و مهندسی ما تنظیم ادعانامه، توصیف و تهیه نقشه اختراع را عهده می گیرند. در واقع عمده مراحل ثبت اختراع نیز همین است.

 

مراحل ثبت اختراع در اصفهان  

مراحل ثبت اختراع در اصفهان را خلاصه وار برایتان تشریح می کنم. وصف این مراحل را هرگز به معنی این نمی دانم که متقاضی خود برای ثبت اختراع در اصفهان اقدام نماید.

الف- ثبت نام در سایت مرکز مالکیت معنوی ایران

در مرحله نخست باید همانند ثبت علامت تجاری در اصفهان در سایت مرکز مالکیت معنوی ایران ثبت نام نمایید. برای ثبت نام شما باید تصویری از کارت ملی و شناسنامه و در صورتی که متقاضی شرکت باشد تصویر روزنامه رسمی شرکت را آپلود نمایید.

مرکز مالکیت معنوی با این ثبت نام  یک نام کاربری و کلمه عبور به شما تخصیص می دهد. بعد از ثبت نام باید با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سامانه گردید.

ب- تایید گواهی امضاء در دفتر اسناد رسمی

صاحبان امضاء و در مورد اشخاص حقیقی فرد ثبت نام شده بایستی فرم گواهی امضاء را از داخل سامانه چاپ کرده و به همراه کارت ملی خود به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نماید.

دفاتر اسناد رسمی به همراه گواهی امضاء یکسری عدد به متقاضی اختصاص می دهند. درج این کدها در کارتابل شما در اداره اختراعات موجب تایید ثبت نام شما می شود.

لیستی از دفاتر اسناد رسمی اصفهان در اینجا آمده است. شما می توانبید بر حسب نشانی منزل خود به یکی از آنها مراجعه نمایید.

ج- ثبت اظهارنامه ثبت اختراع

ثبت اظهارنامه ثبت اختراع مرحلۀ دیگر از ثبت اختراع در اصفهان است. در این مرحله متقاضی ثبت اختراع و یا وکیل وی مشخصات اختراع منجمله مالک اختراع، نماینده قانونی، گیرنده ابلاغ، وضعیت افشای اختراع و ضمایم اختراع منجمله اظهارنامه، توصیف و نقشه  ها را در داخل سامانه بارگذاری می نماید.

در این مرحله در واقع مخترع اختراع خود را افشاء و اداره نیز آن را در صورت امکان ثبت می نماید. نکته بسیار مهم در این مرحله از ثبت اختراع تنظیم درست ادعانامه، توصیف، خلاصه اختراع ، دیاگرام و نقشه های مربوط به اختراع است.

تجربه نشان داده که نوشتن ادعانامه، توصیف اختراع و نقشه های آن مهارت زیادی می طلبد. در صورت اشتباه در تنظیم ادعانامه اختراع ، حاصل دسترنج شما حتی با وجود همۀ ویژگی های کیفی یک اختراع مردود می گردد.

کارشناس ثبت اختراع تنها از طریق ادعانامه اختراع، توصیف اختراع، اشکال و نقشه ها با اختراع شما آشنا می شود. خطاهای نوشتاری در هنگام تنظیم این اسناد مهم قابل بخشش نیست. بسیاری از ابلاغ های رد اختراع معلول ضعف در بیان ادعانامه اختراع و یا بخش های مختلف توصیف اختراع منجمله  تاریخچه اختراع بوده است.

د- بررسی شکلی و ماهوی پرونده ثبت اختراع

پرونده ثبت اختراع شما پس از تکمیل به شیوۀ الکترونیک ارسال می گردد و کارشناس اداره ثبت اختراع به آن رسیدگی می کند.

اظهارنامه ثبت اختراع توسط کارشناس اداره تنها از جهت شکلی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت وجود ایرادات شکلی  از طریق اخطاریه رفع نقص به متقاضی تذکر داده می شود تا آن را برطرف نماید.

ه- ابلاغیه پذیرش

ثبت اختراع در اصفهان در صورت  تایید کارشناس با ابلاغیه تایید روبرو می شود. صدور ابلاغیه تایید از سوی مرکز مالکیت معنوی به منزله قبول اداره در ثبت اختراع می باشد.

و- چاپ آگهی روزنامه رسمی

ثبت اختراع در اصفهان پیش از صدور گواهی مستلزم چاپ دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی می باشد. برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی می بایست به این لینک مراجعه کرده و پس از ثبت نام در روزنامه رسمی اقدام به پرداخت هزینه آگهی خود نماید.

هزینه ثبت اختراع در اصفهان

ثبت اختراع در اصفهان در کنار همه موارد هزینه هایی نیز در پی دارد. هزینه ثبت اختراع در اصفهان شامل هزینه های مشاوره ثبت اختراع، هزینه تنظیم ضمائم اختراع، هزینه وکیل ثبت اختراع، هزینه حق الثبت اختراع و هزینه درج آگهی در روزنامه های رسمی می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت اختراع در اصفهان

  • کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • ادعانامه ثبت اختراع
  • توصیف ثبت اختراع
  • اشکال و نقشه های اختراع
  • خلاصه اختراع

مطالعۀ بیشتر 

پیوند های مربوط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *